رنگ سفید در کارت ویزیت یکی از انتخابهایی است که میتوانید به راحتی با هر رنگی که برای نوشتههایتان انتخاب میکنید، آن را ست کنید. یک کارت ویزیت سفید رنگ مانند یک بوم نقاشی میماند که دست شما را در انتخاب رنگ سایر آیتمهای یک کارت ویزیت لاکچری و زیبا باز میگذارد. یک کارت ویزیت سفید رنگ میتواند القا کنندهی حس آرامش، امنیت و دورکنندهی استرس باشد. پس میتواند انتخاب هوشمندانهای برای کارت ویزیت پزشکان، دندانپزشکان و به طور کلی هر کارت ویزیت درمانی باشد. همچنین پس زمینهی سفید میتواند برای کارت ویزیت آرایشگاه هم مناسب باشد. اما به خاطر داشته باشید رنگ سفید به علت سادگی آن، نمیتواند دلیل تمایز شما از هم صنفهای شما باشد و جلب توجه چندانی به همراه ندارد.
نقطهی مقابل رنگ سفید! هرچه رنگ سفید دست شما را در انتخاب رنگ سایر آیتمهای کارت ویزیت باز میگذاشت، رنگ مشکی شما را محدود میکند. در یک کارت ویزیت مشکی رنگ، ضرورت توجه به سادگی چندین برابر میشود. رنگ مشکی در کارت ویزیت میتواند نماد قدرت و جدیت شما در کارتان باشد و به سرعت توجهها را جلب خود کند که برای مثال برای طرح لایه باز کارت ویزیت کافی شاپ میتواند مناسب باشد. در انتخاب رنگهای مکمل مشکی باید بسیار دقت کنید. رنگهای زیادی را میتوان در کنار این رنگ به کار برد مثل قرمز، نقرهای، طلایی، سفید و… اما توجه کنید که هرچه رنگهای بیشتری به رنگ مشکی اضافه کنید، از جدیت رنگ مشکی میکاهید.
کارت ویزیت آبی رنگ میتواند پیام صداقت و امانتداری را به مخاطبان برساند. این رنگ با اشاره به رنگ آسمان و دریا میتواند به مخاطبان حس آرامش و اعتماد را القا کند. هرچه در طیف آبی به سمت آبی روشن پیش برویم، حس آرامش بیشتر شده و هرچه به سمت آبی تیره پیش برویم، تاکید بر جدیت در کار و حرفهای بودن بیشتر میشود. اگر به دنبال کارت ویزیتی هستید که در عین حال که در مخاطبان اعتمادسازی میکند، شما را فردی با اعتماد به نفس بالا و جدی در کارتان معرفی کند، از طیف آبی در طراحی کارت ویزیت ساده خود غافل نشوید. و پس زمینه ی طرح لایه باز کارت ویزیت خود را به این رنگ تغییر دهید.
استفاده از یک کارت ویزیت قرمز رنگ میتواند نشاندهندهی شهامت و شجاعت باشد و در عین حال حس پویایی و اشتیاق را به همراه دارد. همچنین استفاده از این رنگ در لوگو یا نوشتهها میتواند پویایی و شور و اشتیاق یک برند را نشان دهد. این رنگ میتواند در لحظه توجه زیادی را جلب خود کند. رنگ قرمز نیز مانند رنگ سفید میتواند به راحتی با سایر رنگها ترکیب شود و هارمونی چشمنوازی ایجاد کند. همچنین این رنگ میتواند پس زمینهی خوبی برای کارت ویزیت فست فود یا کارت ویزیت رستوران باشد.
از جنبهای دیگر از رنگ قرمز به عنوان موقعیتهای استرسزا و بحران یاد میشود. پس برای کارت های تبلیغاتی به مانند کارت ویزیت بنگاه مشاور املاک این رنگ مناسب نیست. سعی کنید با انتخاب رنگ مکمل مناسب برای رنگ قرمز، در طراحی کارت ویزیت شیک خود پیام استرس را کمرنگ کنید.
رنگ سبز به دلیل ارتباطش با طبیعت، القا کنندهی حس سرزندگی، شادابی، امنیت، رشد و سلامتی است. استفاده از رنگ سبز در نمونه طرح های کارت ویزیت شخصی مثلا مشاوره روانشناسی با پیام کمک به مخاطب برای بهبود و پیشرفت فردی میتواند انتخاب هوشمندانهای باشد. همچنین این رنگ میتواند مناسب مشاغلی باشد که با طبیعت سروکار دارند مانند باغبانی، حفاظت از محیط زیست و … .
رنگ نارنجی سرشار از انرژی مثبت است و پیام ماجراجویی و انگیزشی دارد. همچنین میتواند نشاندهندهی اعتماد به نفس و خوشحالی باشد. یک کارت ویزیت نارنجی رنگ نه تنها بسیار مرکز توجه است بلکه میتواند مخاطبان را به وجد بیاورد! از رنگ نارنجی در کارت ویزیت میتوانید برای انواع کارت ویزیت ها برای مثال کارت ویزیت اسباب بازی فروشی استفاده کنید.
رنگ فیروزهای نماد تفکر، ارتباط، صداقت و تعهد است و میتواند استرس و اضطراب را از افراد دور کند. همچنین این رنگ افکار مثبت و روحیه را به مخاطبان القا میکند. این رنگ میتواند برای کسب و کارهای مرتبط با فناوری و تکنولوژی جدید، کارت ویزیت وکیل و نمونه ویزیت کارت های ورزشی مثل یوگا و مدیتیشن مناسب باشد.
رنگ خاکستری رنگی خنثی است و میتوان با ترکیب این رنگ با یک رنگ مناسب با کسب وکار، به کارت ویزیت هوشمندانه ای دست یافت. برای مثال در کارت ویزیت موبایل فروشی از رنگ خاکستری در پس زمینه و از گجتهای هوشمند با رنگ روشن استفاده کرد. البته در استفاده از این رنگ باید محافظهکارانه رفتار کرد زیرا استفاده از طیف و طراحی نادرست با استفاده از این رنگ میتواند پیام عدم اطمینان، افسردگی و کمبود انرژی را القا کند.
رنگ بنفش نشاندهندهی اعتبار، مهارت، حقیقت و آگاهی معنوی است. در طول تاریخ نیز لباسهای بنفش رنگ توسط افراد ثروتمند و قدرتمند استفاده میشده است. یک کارت ویزیت بنفش رنگ میتواند حس قدرت و مهارت شما در حوزه کسب و کارتان را به مخاطبان القا کند. شاید مناسبترین رنگ در کارت ویزیت لوازم آرایشی همین رنگ بنفش باشد.
برعکس اینکه به نظر میرسد رنگ صورتی رنگ دخترانهای است، انتخاب طیف مناسب صورتی میتواند حس سرزندگی و گرمی و صمیمیت را به مخاطبان القا کند. همچنین میتوان از جنبهی زنانه بودن این رنگ بهره برد و از آن در کسب و کارهای مرتبط با خانمها استفاده کرد مثل کارت ویزیت سالن زیبایی یا لوازم آرایش، لباسهای زنانه، و… .
رنگ طلایی نماد ارزش و ارزشمندی است و همچنین نشاندهندهی ثروت، تجمل و لوکس بودن است. کارت ویزیت لاکچری طلایی رنگ نمیتواند برای همهی کسب و کارها مناسب باشد و بیشتر مناسب محصولات و خدمات گران قیمت و لوکس است برای مثال این رنگ میتواند مناسب ویزیت کارت تالار پذیرایی و مراسمها، طراحی دکوراسیون و کارت ویزیت طلا فروشی باشد.
رنگ نقرهای نماد مدرنیته و تکنولوژی است و میتواند رنگ مکمل خیلی خوبی با سایر رنگها باشد. علیالخصوص در ترکیب این رنگ با رنگ خاکستری هارمونی چشمنوازی به وجود میآید که خنثی بودن رنگ خاکستری را نیز از بین برده و ظاهر جذابی ایجاد میکند. کارت ویزیت نقره ای رنگ میتواند مناسب کارت ویزیت آتلیه عکاسی باشد.